luni, 22 octombrie 2012

Zi de toamnă berlineză

După un mic dejun copios la barul din colț, am luat-o pe jos către Rosenthaler Straße, am trecut pe lângă Hackesche Höfe (un labirint frumos de curți interioare), apoi pe malul râului Spree mai departe pe lângă Museumsinsel (”Insula Muzeelor”). 
Am făcut un mic ocol ca să vedem o casă în stil Bauhaus (o fostă clinică a spitalului Charité) și apoi din nou pe malul râului până la Friedrichstraße. Am intrat într-o librărie ”doar ca să ne uităm” și am continuat pe Unter den Linden (”Pe sub Tei”) până am ajuns la parcul Marx și Engels. 

În sfârșit am trecut pe lângă Primăria Berlinului (”Primăria Roșie”) și ajuns unde aveam treabă, adică în Alexanderplatz, la Turnul de Televiziune. 

Puteam să luăm de la început metroul sau mergeam pe jos o singură stație dar zău că ar fi fost păcat! Am făcut un circuit pe jos și a meritat! Sper să nu fi fost ultima duminică frumoasă din toamna asta dar cu siguranță că a fost ultima cu frunze (în copaci).
Anul acesta am avut parte de două toamne. Așa-i când te muți din emisfera sudică în cea nordică. Așadar, un pic de soare înainte de o nouă iarnă a fost binevenit.

















În intersecție la Hackescher Markt

Fată lipind un afiș (interesant) pe zidul stației de tren Hackescher Markt


Un părculeț de partea cealaltă a stației de tren Hackescher Markt


Un pasaj (în parte muzical) pe sub gară spre canalul Spree și mai departe spre Insula Muzeelor (Museumsinsel)



Muzeul Bode, aflat în partea de nord a Insulei Muzeelor

Podul gării Hackescher Markt și Turnul de Televiziune

O fostă clinică a spitalului Charité, construită în stil Bauhaus (acum în renovare)

Detaliu clădire Bauhaus

Detaliu depe acoperișul muzeului Bode

Unul din multele vaporașe de pe râul Spree

Politică și ciorapi colorați


Pe malul râului




Podul de tramvai de pe Friedrichstraße

Hotel Meliá, Friedrichstraße

Râul Spree,  muzeul Bode (clădirea rotundă) și Turnul de Televiziune


Restaurant pe malul râului, vis-a-vis de gara Friedrichstraße

Macarale, râd în soarele-auriu, macarale... Friedrichstraße colț cu Unter den Linden

Unter den Linden - o promenadă pe sub tei




Sete la vreo 23 de grade Celsius



Modă pentru toate vârstele

Marx-Engels-Forum


Rotes Rathaus - Primăria Capitalei

Prin vecini


Mai jos aveți o listă a obiectivelor pe lângă care am trecut și/sau pe care le-am fotografiat. Pentru detalii și sursă, click pe
denumirea respectivă:
Hackesche Höfe
Museumsinsel
Bauhaus Frauenklinik Charite (disponibil doar in germană dar pagina se poate traduce automat)
Friedrichstraße
Unter den Linden
Marx-Engels-Forum
Primăria Roșie
Alexanderplatz
Turnul de Televiziune